Mobilkollen har gett resultat

Vår läsarenkät Mobilkollen har gett resultat. Mobiloperatören Tre har tittat på kartan och gör justeringar för bättre täckning.

Mobilmast.

Mobilmast.

Foto: Dennis Pettersson

Mobilkollen2016-03-28 11:11

Vår läsarundersökning visar att mobiloperatören Tre har flest andel missnöjda kunder på Gotland.

– Efter att ha tittat på er karta kommer vi att kunna göra några enklare justeringar omgående i vår utrustning för att förbättra täckningen för ett tiotal av kunderna som upplevde dålig täckning i er enkät. Det kommer att ske inom loppet av 1-2 månader, säger Kamran Alemdar, pr- och informationschef på Tre Sverige.

LÄS MER: Här satsar mobiloperatörerna i år

Närmare 900 personer hjälpte oss att kartlägga mobiltäckningen på Gotland, varav 82 har Tre som operatör.

LÄS: Så dålig är mobiltäckningen på Gotland

– Vi tittar även på om vi kan göra ytterligare förbättringar, men för dessa kan jag inte ge ett lika snabbt svar på när, tillägger Kamran Alemdar.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om