Äldre kvinna fick felaktiga inkassobrev

En telefonförsäljare övertalade en äldre kvinna att byta telefonbolag. Nu får hon felaktiga fakturor och inkassobrev, skriver GA.

7 februari 2014 06:30

Det var i september som en försäljare övertalade den äldre kvinnan att byta från Telia till telefonbolaget 0700. Kort därefter ångrade sig kvinnan, och hennes dotter ringde telefonbolaget och förklarade att mamman inte ville byta. Trots det skickade företaget en orderbekräftelse. Flera fakturor har också kommit.

Morten Jonsson är särbo med kvinnans dotter, och han har bestridit samtliga fakturor. Trots det skickades en påminnelse ut från ett inkassobolag för decemberfakturan.

Han är övertygad om att bolaget har en strategi att vända sig till just äldre.

- De gjorde det inte av misstag, det här är en affärsidé. Det som gör mig så upprörd är att de är så oetiska, säger han till GA.

Han har nu fått inkassokravet avskrivet, men än är striden inte över.

- Nu gäller det att ha väldigt noggrann koll på den korrespondens som kommer, säger han.

 

Läs hela artikeln i GA:s e-tidning >>

 

Så jobbar vi med nyheter
Emil Lundberg