Hur man gör digital succé och lyckas i sociala medier, det vet Frida Boisen som hade en föreläsning i ämnet under Företagardagen. Frida Boisen är vice vd och digitalchef för Bonnier Digital, krönikör i Expressen och författare till boken med den självklara titeln "Digital succé".
Helagotland.se bad henne om tre bra tips för att lyckas i den digitala världen.
– Det första är mod och att överhuvudtaget våga. Det andra är passion, utgå från vad du brinner för och förmedla det. "Talk to the heart", brukar jag säga. Det tredje tipset är att vara generös. Gilla och dela andras inlägg. Om du kreddar sprider det sig och då blir andra mer benägna att också ge dig positiv feedback.
Att vara generös är också att bjuda på sin kunskap och ge andra anledning till att följa dig i sociala medier, tycker Frida Boisen.
– Alla är vi experter inom vårt område.
LÄS MER: "Han ska riva om på Företagardagen"
Christer Bruzelius, vd, Destination Gotland, var också på plats och han tyckte att temat digitalisering var inspirerande.
– Det är en ögonöppnare, inte minst när det gäller sociala medier. Och man hittar saker under dagen som man kan applicera på den egna verksamheten och det finns en fantastisk potential för enklare lösningar.
Med på mässan var också en nykomling på Gotland, företaget One Reality, som samma dag lanserar sitt nyöppnade kontor i Visby. De har sedan tidigare verksamhet i Malmö, Stockholm och San Francisco, men satsar nu också på Gotland och hoppas bland annat kunna arbeta med kryssningsfrågor. Onereality arbetar med digitala verklighetsupplevelser, som till exempel rundvandringar i områden som ännu inte har byggts. Det kan också handla om något så enkelt som en paus på en grönskande äng, vilket de erbjöd under mässan.
Företagardagen pågår hela torsdagen långt in på småtimmarna, med middag och prisutdelning. Vilka som tilldelas pris publicerar vi här på Helagotland.se strax efter klockan tio i kväll.
Följ Helagotland.se på Facebook för senaste nytt om Gotland – där kan du även kommentera och diskutera våra artiklar.