Företagen storsatsar på Slite som turistmål

Åtta företag i Slite storsatsar nu på att marknadsföra orten som Destination Slite. Tillsammans med regionen vill företagen lägga en marknadsföringsbudget på fyra miljoner kronor över en treårsperiod.

2 november 2017 09:45

Ett nytt projekt i Slite vill samordna marknadsföringen av Slite skriver Slite Utveckling på sin facebooksida. Projektet drivs bland annat av Gotland Sports Academy, Slite Strandby, Slitebadens Wärdshus och Slite Utveckling och söker nu extra pengar av Region Gotland. Syftet är att "skapa fler reseanledningar, samverka kring paketering och försäljning av Slite som destination". Målet är 10 000 fler gästnätter 2019 än i dag.

– Vi arbetar för att göra Slite till en attraktiv destination året runt, säger VD Peter Patomella på Slitebadens Wärdshus i pressmeddelandet.

Man söker också stöd för utveckling av Cementa Arena som man vill bygga många av aktiviteterna kring. (GA)

Så jobbar vi med nyheter