Till att börja med kommer den amerikanska strömningsjÀtten satsa frÀmst pÄ mobilspel.
Bolaget ska skapa egna titlar, dra nytta av befintliga varumÀrken och licensera spel för att fylla ut biblioteket.
Produktchefen Greg Peters sÀger enligt The Hollywood Reporter att Netflix inte behöver tÀnka pÄ annonser, mikrotransaktioner eller att varje spel mÄste sÀlja.
ââVi kan faktiskt göra vad vi gjort pĂ„ film- och seriesidan, vilket Ă€r att laserfokusera pĂ„ att leverera de mest underhĂ„llande spelupplevelserna vi kan, sĂ€ger han.
Förutom spel kommer Netflix Ă€ven att satsa pĂ„ poddar framöver, och man har anstĂ€llt NâJeri Eaton, som tidigare var innehĂ„llsansvarig för segmentet hos Apple.
Netflix fick 1,5 miljoner nya abonnenter under andra kvartalet, visar företagets delÄrsrapport. Det Àr fler Àn vad bolaget sjÀlvt hade rÀknat med, men fÀrre Àn vad analytikerna hade vÀntat sig. Det Àr ocksÄ en betydande sÀnkning jÀmfört med tidigare, och pÄ den viktiga USA- och Kanadamarknaden tappade bolaget 430 000 betalande kunder, enligt Variety.
Netflix förvÀntar sig 3,5 miljoner nya kunder globalt under nÀsta kvartal, vilket Àr betydligt fÀrre Àn förvÀntat.
Nettovinsten blev 1,4 miljarder dollar, vilket kan jÀmföras med 1,7 miljarder dollar föregÄende kvartal. OmsÀttningen för perioden blev 7,3 miljarder dollar.
I en kommentar sÀger bolaget att pandemin "har skapat ovanligt ojÀmna resultat" i verksamheten.
Aktien backade över tre procent i efterhandeln.