Storbutiken rekryterar ny marknadschef

Ica Maxi Visby har anställt Marcus Lilja som ny marknads- och kommunikationschef på Ica Maxi Visby.

Marcus Lilja är ny marknadschef på Ica Maxi.

Marcus Lilja är ny marknadschef på Ica Maxi.

Foto: Dennis Pettersson/Montage

Tillsätter ny roll2018-08-13 18:15

Marcus Lilja har anlitats som ny marknads- och kommunikationschef till livsmedelsbutiken Ica Maxi i kvarteret Stenhuggaren i Visby. På måndagen inledde han sin nya anställning. Marcus Lilja kommer närmast från sju år på Viaplay och en roll som försäljnings- och marknadschef för norden.

– Jag är väldigt glad över att få möjligheten att rekrytera Marcus till vårt lag, med detta kommer vi inte minst att tillföra ny kompetens inom digital försäljning och marknadsföring, säger ägaren Paul "Dino" Larsson i ett pressmeddelande.

Han beskriver att Ica Maxi-butiken står inför en stor förnyelsefas med utökad digitalisering, och att Marcus Liljas kompetens blir viktig i den processen.

– Marcus har gott om nya idéer som kommer vara till stor hjälp för oss. Inledningsvis kommer han bland annat se över hur vi arbetar med sociala medier och hur vi kan utveckla de satsningar vi gör som största inköpare av lokala varor på Gotland, samt med sponsring inom idrott och andra samhällsengagemang. Med en ökande konkurrens tänker vi inte sitta still utan ska fortsätta vara med i matchen och driva utvecklingen även i framtiden, säger Paul "Dino" Larsson.

Marcus Lilja är gift med Moa Lilja, som är på väg att ta över butiken, och som i sin tur är dotter till Paul "Dino" Larsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!