Våra hemtjänstkunder är så gott som tvångskarantänade. De får inte längre följa med till affären och skall undvika åka någonstans så långt det går samt avstå besök från anhöriga och vänner. Hemtjänsten är här väldigt nödvändig i deras dagliga livsföring och våra besök är mycket betydelsefulla. De har valet att avstå våra besök och istället få telefonkontakt.
Hemtjänstpersonalen har ett stort ansvar både utanför arbetstid som inom arbetstid att inte utsätta sig själva och våra kunder för risk av coronasmitta.
Inledningsvis vid coronapandemin på Gotland spreds oro bland våra äldre.
Mitt i allt detta med hygienrutiner och förkylningssymtom fanns tanken om hur hemtjänsten skulle kunna bringa livskvalitet och avleda oron. Primula Hemtjänst startade då veckotävlingar för våra kunder. En pristävling varje vecka. Olika tankenötter att klura och svara på. Vinsten varierar och anpassas till vinnande kund men tanken är social samvaro med t.ex. middag, utflykt, fikakorg med personal.Så uppskattat.
Primula Hemtjänst och Städservice
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!