Nya namn ska stärka besöksnäringen på Gotland

Frida Ganshed, verksamhetsledare vid GFB.

Frida Ganshed, verksamhetsledare vid GFB.

Foto: Henrik Radhe/Arkiv

Turism & besöksnäring2020-12-10 10:36

Gotlands Förenade Besöksnäring (GFB) beviljades nyligen fem miljoner kronor i stöd för att hjälpa branschens företag i omställningen under coronakrisen.

Hälften kom från regeringen och hälften från Region Gotland.

Nu har GFB beslutat att använda en del av pengarna till nykrekryteringar.

´"Det är inte möjligt att direkt föra pengar vidare till företagen, utan snarare hitta insatser som hjälper till i affärsutveckling och omställning" skriver verksamhetsledaren Frida Ganshed ett nyhetsbrev.

Kati Ahtee och Susanne de Paulis ska förstärka GFB:s arbete framöver. Kati Ahtee värvas från Swedavia, och Susanne de Paulis arbetar i vanliga fall vid Medeltidsveckans kansli.

"Två superrekryteringar som kommer att vara ett stort stöd för besöksnäringsföretagen i arbetet att göra oss starkare framåt".

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!