Jag förstår att sammanläggningen av vårt kontor i Hemse till vårt kontor i Visby och utvecklingen mot färre bankkontor kan skapa oro och jag har full respekt för det.
Naturligtvis är det aldrig roligt att stänga kontor, men vi tror att vi genom denna förändring har en möjlighet att långsiktigt ge våra kunder en ännu bättre service på kontoret i Visby där vi samlar vår kompetens. Det är tydligt att man besöker oss mer sällan än man gjorde förr, det är också därför vi gått mot färre öppna dagar för vardagsaffärer. De allra flesta sköter dessa via telefon eller internet. Det innebär att vi har färre kunder som kommer in på våra bankkontor för att göra överföringar eller betala räkningar, men fler kunder som vill boka tid för rådgivning och ha hjälp med mer komplexa ärenden.
Det är sårbart med så små kontor som det i Hemse. Det är svårare att planera bemanning vid sjukdom, utbildning och semestrar och genom att samla den kompetenta personalen från båda kontoren på ett ställe kommer vi att kunna erbjuda högre kvalitet i kundmötet och möta våra kunders behov bättre.
Jag vill poängtera att vi aldrig varit lika tillgängliga på banken som nu. Vi har öppet 7-20 alla dagar i veckan med personlig service på vanlig telefon så ditt närmsta bankkontor finns i din hand. Vi finns dessutom alltid tillgängliga via vår app och vår internetbank.