Ser en annons på Facebook som Destination Gotland marknadsför. En bild på Visby i vinterskrud tagen ner över Visby från klippkanten vid domkyrkan och texten lyder: "En fråga man ofta får som gotlänning är 'Men vad gör ni på vintern?' Så gotlänningar – dela era bästa vintertips på ön! Och nej, riktigt så här vitt är det inte i Visby för tillfället."
Jag svarar med en kommentar: "Varför ska vi hjälpa till att marknadsföra Gotland när biljettpriserna ser ut som de gör? Sänk priserna så går det utav sig självt."
Det är många som gillar min kommentar, sen går det stund och de som gillar försvinner från min aviseringshistorik. Det visar sig alltså att Destination Gotland valt att blockera mig från inlägget helt. Jag kan alltså inte kommentera, eller gilla och min kommentar är borttagen. Är det såhär man vill ha det? Då får man en insändare i tidningen. Att inte kunna ta en kommentar som var helt harmlös som handlar om ett ifrågasättande om varför ni utnyttjar folk för att marknadsföra er destination som också är beroende utav en normal fungerade färjetrafik är för mig helt obegripligt. Eftersom jag inte kan kommentera inlägg på Facebook så får ni gärna förklara hur ni tänker. Jag vill också lägga till att jag är en utav dem som åker färjan relativt ofta för att hälsa på familj och släkt hemma på ön så att jag kommenterar är högst relevant.