Hur vore det om "strandade" resenärer börjar ta taxi för att hinna till färja, läkartider, arbeten med mera och kräver att bussbolaget och/eller regionen skulle stå för den kostnaden på grund av inställd busstur och utebliven information på plats? Inte genom radio!
Då kanske det skulle bli fart på effektiviseringen. Sedan så behöver ju systemet angående information om tider och inställda turer byggas ut. Jag har talat och mejlat regionen om detta med digitala boxar vid hållplatser. Svaret är något flytande, det är avstånd och eventuella "radioskuggor" som kan ställa till problem? Men har det gjorts någon undersökning om detta om så är fallet. När gjordes denna undersökning?
Jag tycker att ursäkterna från ansvariga är något vaga till och med bedrövliga. Hur ofta är bussarna på service? Problemet med dörrarna kan väl inte bara sådär hända på en sekund.
Sedan har ni ingen vikariepool på bussbolaget? Varför har ni förarbrist? Betalar ni för dåligt? Är scheman för förarna för "tighta"?
Om inte bussen kommer inom en kvart tar jag en taxi och då får ni betala den. Så gör andra kollektivföretag så borde det vara här på ön också.
Se till att kollektivtrafiken fungerar innan det talas om en skulptur eller annat konstverk i Visby hamn. Det är ett slag i ansiktet på dem som bor utanför Visby som hellre tar bussen än kör bil av olika orsaker. Jag menar att det satsas pengar på Visby hamns utsmyckning istället för effektivisering av kollektivtrafiken!
En utbyggnad av trafiken på sommaren skulle inte vara så dumt det heller. Klirr i kassorna blir det i så fall för region och bussbolag.
Nä, nu slutar jag och hoppas att det blir lite fart på effektiviseringen av Gotlands kollektivtrafik.