Tack för den fantastiska hyreshöjning på nästan 5 procent som jag förutsåg.
Jag satt tidigare med i förhandlingar med Gotlandshem. Vi fick några budgetar att studera, överväga kommande hyreshöjning, ofta under 3 procent.
Vi samlade Hyresgästföreningens medlemmar, förklarade hur vi såg på hyreshöjningen, detta gjorde vi varje år, men en del högröstade var ofta negativa. Kunde ta 1 procent och fick med många på nästan ingen höjning.
Men hur ska Gotlandshem klara hyresgästernas krav? Reparationer, gräsmattorna, personal, snöröjning, sandning, sopning av gångar, sköts inte detta, viket gnäll!
Väldigt få vill och kan hjälpa till, men ska ha. Lärde mig mycket under mina år i Hyresgästföreningen. Ett företag måste gå i vinst för att klara sin uppgift! Många gånger har inte tidigare medlemmarna riktigt förstått det under 80-90-talet. Utan bara pratat illa om Gotlandshem, att de inte behövde höja hyran varje år.
Geab höjde elen, kabeln, vattenpriset, övrigt material och materiel kostar: Någon ska alltid betala! Så tack!
Hela pensionen till hyra så nu får många gå till socialen för hjälp, ok?