Slamtömningsdags och önskemål från kunden om vilken dag slambilen kommer. För det facila priset av kr 356.18 (?) så ringer chauffören upp kunden, men det är för mig helt uteslutet. Under tre veckors tid ska alltså min grind stå öppen eftersom jag vägrar betala denna summa.
Blir nödgad att leta efter slambilen, för ett eventuellt besked om chauffören kan säga vilken dag som kan bli aktuell. Fungerar alltid men kontoret har tidigare faktiskt hela två gånger tagit kontakt med aktuell chaufför, som GRATIS har hört av sig till mig om tömning.
Nåväl men det är inte slut med detta, för när slambilen skulle backa in så nära brunnen som brukligt, så för säkerhets skull så stannade chauffören en bra bit innan! Anledningen var att deras "nya" automatiska bilar fastnar och "slirar" (obs! icke dom andra bilarna) och en dyr bärgning måste göras. För att slippa utsättas för dylikt, så chansar man ej, utan väljer att koppla längre slangar (om nödvändigt) och kostnaden blir dyrare för kunden och betydligt tyngre hantering för chauffören.
Gör både kunder och chaufförer glada genom att enbart använda dom andra bilarna som ej behöver bärgning vid varje slamtömningstillfälle och gratis eller åtminstone rejält reducerat telefonsamtal till kunden.