Det var en gång en liten tant som inte kände sig bekväm i den digitala världen.
Hon var medlem i Västergarn-Sanda fiberförening med 10-årigt bredbandsavtal med Telia. För några veckor sedan "bjöd" Telia på ny utrustning, router, dosa/box och fjärrkontroll med löfte om att allt skulle bli mycket snabbare och bättre, men så blev det inte! TV:n och Chromecasten stängde plötsligt av sig och till slut försvann internetuppkopplingen helt.
Den lilla tanten försökte själv återställa funktionerna genom omstart av hela utrustningen, uppdatering av Home-appen med mera men lyckades inte få det att fungera. Då ringde den lilla tanten till Telia Support där hon fick identifiera sig med sitt personnummer och sedan vänta i 38 minuter på sin tur.
En ung man svarade och efter att ha lyssnat på den lilla tantens problem bad han henne legitimera sig med sitt mobila BankID vilket ju inte gick eftersom internetanslutningen inte fungerade! Det var ju för att anmäla felet att internetuppkopplingen inte fungerade som den lilla tanten ringt till Telia!
Då meddelade handläggaren, att han tyvärr inte kunde hjälpa till, personnumret räckte av säkerhetsskäl inte! Moment 22! Då bad den lilla tanten att få tala med hans chef varvid handläggaren helt sonika tryckte bort samtalet! Vissa saker var faktiskt bättre förr, tänkte den lilla tanten....Skäms på sig TELIA!