Hej Agneta.
Först och främst vill vi be om ursäkt för hur samtalet avslutades, så ska det naturligtvis inte gå till. När det gäller att legitimera våra kunder vid alla personliga ärenden och beställningar så är anledningen att du ska vara trygg och säker i din kontakt med oss.
På det sättet kan vi motverka bedrägerier och säkerställa att vi pratar med rätt person. Det finns olika valmöjligheter som vi verkar ha missat att informera dig om, vilket jag beklagar. Förutom BankID, Mobilt BankID samt legitimation i Teliabutik (Visby) kan du även legitimera dig via en personlig kod.
En sådan kan du beställa hem till brevlådan via telia.se eller 90200, något jag rekommenderar att du gör oavsett för framtida ärenden. Men vid vissa support- eller fakturaärenden räcker också ditt senaste fakturanummer.
Det viktigaste nu är att du får den hjälp du behöver. Har du tillgång till ditt senaste fakturanummer kan du kontakta mig via redaktionen, så ser jag till att du kommer vidare i ditt ärende.