Besviken färjeresenär

Gotland2019-06-19 12:35
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Inte nog med att DG är det i särklass dyraste rederiet i Skandinavien, man är antagligen det mest kundfientliga också. Ska bara nämna ett exempel i dag.

Skulle boka nya resor under sommaren, men döm om min förvåning när jag upptäckte att nästan alla platser i förlig salong var upptagna.

Ringer upp kundtjänst och frågar om det verkligen är så fullbokat. Nej, svarar man. Det är det inte, men man vill själva kunna placera kunderna (boskapen) efter behov.

Skam åt företag som behandlar sina kunder så.

Om jag inte missminner mig, så skröt man för en tid sen att man i och med nya färjan så skulle alla platser kunna bokas. Det blev sämre.

Till råga på allt, lyfter detta företag en avsevärd summa skattepengar årligen.

Borde inte byråkraterna på Transportstyrelsen se över hur detta rederi huserar med oss skattebetalare, som är i behov av att resa med detta bolag.