Öppet brev till teknikförvaltningen, Region Gotland.
För ett tag sedan stöp jag i gatan här i Visby och slog mig rejält. En väninna berättade något senare att även hon ramlat i Visby och gjort sig ännu mer illa. Vi konstaterade häpet att vi ramlat på exakt samma ställe.
Kanske fler människor råkat ut för detta? Kanske fler människor kommer att råka ut för detta? Jag ringer regionen för att informera om vad som hänt, så att man ska kunna åtgärda just den gatstumpen. En gatstump där asfalt möter gatusten på olyckligt sätt.
Jag berättar i kundtjänsten att jag vill att någon ska kontakta mig så att jag kan förklara var det olycksaliga stället finns.
Jag berättar därför inte på telefon vilken gatstump det gäller, inte heller hur pass skadade vi blev. Jag väntar på att någon ska ringa mig.
Jag får ett sms kort efteråt som berättar att ärendet är mottaget och registrerat. Jag får också ett ärendenummer. Några timmar senare kommer några sms till. De säger att ärendet är behandlat och man ska kontrollera och åtgärda, någon gång framöver.
Jag svarar irriterat på mejl hur de kunnat behandla ett ärende utan innehåll. Jag har ju inte fått berätta vilken gatstump det handlar om.
Till svar får jag samma sms igen. Jag svarar ännu ilsknare: Ring mig! Svaret är samma sms igen, som konstaterar att ärendet är behandlat.
Teknikförvaltningen är duktig på att registrera och skicka sms. Men att ringa ett samtal är tydligen för arbetskrävande.
Jag vill veta varför man inte ringer mig och får reda på vad som hänt och var det hände.
Nu har man behandlat ett ärende utan innehåll. Medan folk kanske fortsätter att ramla och skada sig.
Voffor gör di på detta viset?