Skärp er och be om ursäkt Din Taxi Visby!
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
För att verkligen vara ute i god tid ringde vi Din Taxi Visby cirka tre timmar innan vi skulle åka och beställde en bil. Vi fick svar att det skulle gå bra.
Timmarna gick och så var det dags att åka. Vi gick ut på gatan och ställde oss att vänta. Minuterna tickade på men det kom ingen bil. Efter ungefär tio minuter började vi på allvar undra vart vår taxi tagit vägen och en av mina väninnor slog numret till taxibolaget. Först fick hon inget svar alls, utan fick ringa flera gånger innan någon svarade. Då möttes hon av en kvinna som på ett väldigt otrevligt sätt sa att vi minsann inte beställt någon taxi. Min väninna som med säkerhet visste att vi faktiskt gjort det, stod på sig och sa att vi förväntade oss att snarast bli hämtade
Efter många om och men, och utan att ens be om ursäkt, lovade telefonisten att skicka en taxi. Vi väntade ytterligare tio minuter innan vi blev hämtade. När vi sedan kom ner på stan var kön till nattklubben väldigt lång och vi fick vänta länge innan vi kunde få komma in. Detta var något vi hade hoppats kunna undvika genom att vara ute i god tid, och det skulle vi också ha varit om inte taxibolaget klantat sig och tappat bort vår beställning.
Slutligen vill jag säga att Din Taxi Visby ska ha bättre koll på sina beställningar och dessutom borde dem lära sig att arbeta serviceinriktat. Fel kan alla göra men vill man ha sina kunder kvar, bör man be om ursäkt när det händer.