Hyresgäster blir utan p-plats.

Insnöad parkering. Insnöat bostadsbolag?

Insnöad parkering. Insnöat bostadsbolag?

Foto: TT

Visby2020-04-14 21:09
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Tack Gotlandshem! Tack Elisabeth Kalkhäll med flera som får vårt vikingablod att koka. Hur kan ni göra så illa mot oss hyresgäster när det gäller bokning av p-platser? Vore det för mycket begärt att minst en månad innan gällande avtal göra en förfrågan hos hyresgästen om behov av p-plats?

31/3 klockan 9.00 öppnades bokningen, ringde 10.00 fick till svar först till kvarn gäller. Flertal bokar flera p-platser med påföljd att vi med behov av en plats blir utan.

Efter mina 52 år som boende på Stjärngatan hos Gotlandshem har jag jag aldrig upplevt något liknande. Ni ansvariga för detta har ni inget bakom pannbenet, är det dags att ställa era platser till förfogande? Förvänta er en storm genom ert handlande.