Pajasförlovning

Foto:

Kultur och Nöje2009-03-27 04:00
Ytterligare ett stort bröllop kommer snart att äga rum i Sverige. Det är GB-pajasen Clovve som nu berättar att han eklaterat förlovning med Clovina.
Ja, en av landets mest kända reklamfigurer, Glace-bolagets brett leende clown, kommer nu således att få en kvinnlig partner.
- Hon smalt direkt när jag friade, säger pajasen.
Som lagt sina andra åtaganden på is en tid framöver och nu mest glassar runt på stan tillsammans med henne.
- Han är cool, säger Clovina om nye livspartnern.
Tidpunkten för förlovningen var tämligen mogen. Pajasen fyller nämligen 44 år i år. Han såg dagens ljus 1965, då på emballaget till en av det årets lanserade nyheter, Pajaspinnen.
Då hade ingen en tanke på att han skulle bli så långlivad. Men med lite diskreta ändringar av framtoningen har GB-gubben blivit en superkändis i den svenska reklamvärlden. Den i randigt klädde och med lustig hatt försedde glassclownen är i dag en av Sveriges mest kända varusymboler.
Sommartid tittar han fram lite överallt, vid vägkanter, kiosker, caféer, bensinstationer med flera glassplatser. Och numera har han fått konkurrens av eskimåer och andra efterföljande glassfigurer.
Årets glasstema från GB är samtidigt, av en ren slump naturligtvis, "Vårens nya förälskelser".
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!