– Jag växte upp i Akalla, en riktig betongförort, säger Sandra Teresa, som nu har ett sommarhus i Vamlingbo och bor på Lidingö, där hon även har sin smyckesstudio.
Hon hade utbildat sig till antropolog och ekonom, men fick jobb som politisk sekreterare för Moderaterna.
– Det var mitt under Alliansens högtid. Vi var väldigt många som ställde upp på den politiken som var. Att det skulle löna sig att arbeta och att det är så vi bygger ett starkt samhälle. Jag slutade jobba för Moderaterna när jag fick barn och efter föräldraledigheten började jag som PR-konsult, berättar Sandra Teresa.
Efter ett tag ville hon göra något annat, men ändå ta med sig de erfarenheter hon hade. Från studier om hur människor och pengar fungerar, till hur man engagerar väljare och säljer in ett budskap.
– Jag kände att jag hade en fördel, men det är så mycket man lär sig när man ger sig in i en ny bransch. I modebranschen är det så otroligt många kreatörer, säger Sandra Teresa.
Hon hade även entreprenörskap i familjen och smyckestillverkning som sin hobby.
– Det låg armband över hela huset och min man föreslog att jag kunde börja med att sälja av det. Men vem skulle vilja köpa det?
År 2016 skapar hon det egna smyckesmärket, Sandra Teresa.
– Jag startade en webbshop och ett Instagramkonto. Jag fick lära mig allt själv och började så smått att sälja, säger hon.
Genom att köpa in smyckesdelar som hon själv sätter ihop och i vissa fall köpa färdiga smycken för återförsäljning, fick hon ihop en produktlinje.
– Först anpassade jag mig efter trender och det som jag trodde att folk ville ha, men nu gör jag det som jag verkligen gillar själv, säger hon.
I dag har Sandra Teresa över 40 000 följare på Instagram och det är där hon säljer mest.
– Där får jag en direktkontakt med många kunder vilket är jätteroligt. Det blir ganska personligt och mycket feedback, jämfört med när man handlar i en webbshop. Det är väldigt kul att sälja via sociala medier.
I hennes Instagramflöde finns flera kändisar som bär hennes smycken.
– Det är väldigt sällan som jag har samarbeten med dem, utan det är stylister som hittar och använder mina smycken. Det kan vara om de vill ha ett speciellt uttryck på ett tv-evenemang eller gala eller något liknande, säger Sandra Teresa.
På bilderna syns bland annat programledaren Carina Berg, som har på sig en ring när hon leder Melodifestivalen. Artisten Peg Parnevik har en likadan ring på tv-klipp från Så mycket bättre. Sångerskan Carola bär örhängen på en pressbild för en jubileumsturné. Influencern Therese Lindgren har ett diadem på sig i ett modemagasin. Och skådespelaren Omar Rudberg har ett halsband på sig i ett videoklipp för en tv-serie.
– Det är min PR-byrå som är fantastisk och har ett eget showroom där stylister kan välja vad de vill ha. Det är många andra smyckesdesigners som har fina saker på plats och det är fantastiskt när de väljer något från mig, säger Sandra Teresa.
Under kändisbilderna finns uppmuntrande ord och komplimanger från hennes följare.
– Det är varumärkesstärkande. Många av mina stamkunder tycker det är jätteroligt att kändisar och offentliga personer bär mina smycken och att det är fler som hittar till mitt märke, säger hon.
Hennes stil sträcker sig från romantiska pärlsmycken till tuffare metallsmycken.
– Jag skulle säga att det är rätt feminint med glada färger. Eftersom jag själv är allätare av smycken så kan jag ena dagen göra något med hjärtan som man kan ha på sig på bal, till långa silverkedjor med döskallar och nitar och sånt.
Hon jobbar mycket med guldpläterade smyckesdelar och kombinerar dem med halvädelstenar. Det kan till exempel vara svarta jadestenar, vita sötvattenpärlor och färgat glas på klassiska halslänkar eller trendiga sjöhästörhängen. Smyckesdelarna kan komma från olika leverantörer, som sätts ihop till något eget.
– Det är kul med unika smycken. Jag kan pyssla ihop något på kvällen och lägga upp på Instagram nästa dag, säger Sandra Teresa.
Smyckestillverkningen är bara en tredjedel av arbetet, resten är administration, distribution, marknadsföring och kundkontakt.
– Det är inte den som säljer snyggast smycken som vinner i längden, utan den som är mest ihärdig och har mest tålamod. Det är en massiv arbetsinsats varje dag och man måste vara jätteduktig på att ta hand om sina kunder, säger Sandra Teresa.