Varför passa in när du kan sticka ut och göra skillnad?

Bäst på närproducerat, ekologiskt, delikatesser och vinylskivor är en slogan Coop Gotland burit med sig i drygt ett år. Anledningen? De vill helt enkelt visa på vad som faktiskt betyder något – och samtidigt sticka ut inom daglig varuhandel.

Martin Kristensson och Simon Edmark startade Coop Records på varuhuset i Visby

Martin Kristensson och Simon Edmark startade Coop Records på varuhuset i Visby

Foto: Tommy Soderlund

ANNONS2019-05-03 09:17
Detta är ett annonssamarbete.

Runt om på ön – från norr till söder hittar ni hela nio butiker som tillsammans skapar Coop Gotland. För dem är det viktigt att fokusera på de lokala odlarna och lantbrukarna. Det är viktigt att lyfta de varor som är bra för både kunderna och omgivningen. Det är därför Coop Gotland brukar säga att de vill vara den goda kraften i daglig varuhandel. Det betyder att man vill vara bäst på de saker som faktiskt gör skillnad.


Ett nytt samarbete med Barlingbo Bryggeri är inlett för att skapa Gotländskt mineralvatten. Idén är lika enkel som briljant. Ta tillvaro på vattnet på våren när det finns överskott och erbjuda det på sommaren när det är underskott. Samtidigt som vattnet inte behöver resa på stor långtradare.

Ett annat sätt att göra skillnad är köpet av Gotlands mest klassiska bageri – Eskelunds Hembageri. Coop Gotland ser till att såväl bofasta som sommargotlänningars favoritbröd kan finnas kvar i brödhyllorna.

I kombination med vinylskivor och deras andra olika små avdelningar som Petit France, This is England, Tonichyllan och Lilla Brygghuset hoppas – och tror Coop Gotland att butikerna ger en speciell shoppingupplevelse som bidrar till det där lilla extra för deras kunder och medlemmar.

Carl-Johan Stålhammar, vd för Coop Gotland, berättar: Det är här vår fantastiska personal också kommer in. Vi har satt upp som mål att bli den bästa och mest populära arbetsgivaren på hela Gotland. Genom att bli det så kommer vi bygga en stolthet och en glädje bland våra medarbetare som också kommer smitta av sig på våra kunder.
Förutom att kunderna ska trivas är visionen att Coop-butikerna på ön ska bli mer än bara en affär – de ska bli mötesplatser där man träffar bekanta, handlar och har det trevligt. Det ska spegla kooperationen, där deras medlemmar och kunder även är ägare av butikerna. Carl-Johan Stålhammar tror att det är just bemötande, upplevelsen i kombination med de bästa närproducerade och ekologiska produkterna som gör att Coop Gotland kan utvecklas till det mest prisvärda dagligvarualternativet på ön.

Coop Gotland är rebellen, med eget vatten, bröd och rockfestival. Varför eftersträva att passa in? När du kan sticka ut och göra skillnad, avslutar Carl-Johan. 

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister.
Läs mer om