Tre tunga namn inom besöksnäringen till Mediabaren

Tisdagen den 15 november arrangeras Besöksnäringsdagen på Wisby Strand, och då arrangeras även Mediabaren på samma tema.

Jacqueline Raymond äger området vid Salthamn.

Jacqueline Raymond äger området vid Salthamn.

Foto: Simon Nilsson/Arkiv

Nyheter2022-11-14 11:50

När Gotlands Medias pratshow Mediabaren arrangerades tillsammans med Företagardagen blev det succé med stor publik och gäster som hörde till temat. Därför blir det en gemensam satsning tillsammans med den stora Besöksnäringsdagen den 15 november på Wisby Strand.

Värd för programmet, som är öppet för alla om man vill se det live men som även visas på Helagotland.se, är som vanligt Gotlands Tidningars nyhetschef Mats Pettersson.

– Det är roligt att samarbeta, och det känns som att det blir ett extra värde för båda när vi kan göra så här, säger han.

Gästerna på tisdagen har alla en stark koppling till besöksnäringen. Destination Gotlands vd Marcus Risberg har en minst sagt central roll i att få besökare till och från Gotland.

– Vi har försökt få med Marcus sedan han tillträdde som vd, men det har aldrig klaffat riktigt med hans kalender. Nu fick vi till det, och det passar oerhört bra, säger Mats Pettersson.

Cecilia Westerholm Beer från Grå Gåsen i Burgsvik är också högaktuell, inte minst på grund av TV4:s succéprogram "Så mycket bättre" som visas nu. Dessutom kommer Jacqueline Raymond från Salthamn.

– Jag tror att många är nyfikna på Jacqueline och hennes planer för det fantastiska området norr om Visby. Och när det gäller Grå Gåsen så tog paret Westerholm Beer över precis när pandemin startade, och nu har vi en helt annan kris. Det finns nog mycket att prata om där, säger Mats Pettersson.

17.30 börjar programmet, som också kan ses i efterhand på Helagotland.se.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!