Vikande kundunderlag gör att Swedbank stänger sitt kontor i Slite.
"De senaste åren har fler och fler kunder upptäckt våra digitala bankkontor i mobilen och på internet. Det innebär att vi har färre kunder som kommer in spontant på vårt bankkontor – men fler kunder som vill boka tid för rådgivning", skriver banken i ett pressmeddelande.
Swedbank har därför beslutat att stänga Slitekontoret som haft öppet två dagar i veckan. Förändringen gäller från den 30 oktober 2015.
– För att möta efterfrågan från våra kunder samlar vi nu vår kompetens så att vi har mer resurser och bättre möjlighet att erbjuda bokad rådgivning. Kundernas behov förändras och vi satsar nu på att stärka kompetensen där vi finns etablerade, säger Thomas Weidemann som är Privatchef Swedbank Gotland.
– Vår ambition är att upplåta lokalen det närmaste året till en förening eller ett utvecklingsbolag för att lokalen ska göra fortsatt nytta för Slites utveckling.