I fredags lanserade Destination Gotland sin nya hemsida, och sitt nya bokningssystem.
Målet är att göra det enklare för resenärerna, det ska krävas färre knapptryckningar för att göra sin färjebokning både via desktop och mobil.
Sajten har varit uppe i över en månad, men då som en så kallad betaversion som fungerat parallellt med den gamla hemsidan. Detta för att testa att allt verkligen fungerar när det verkligen gäller.
SE VIDEON: Här är nya kampanjen - med Titiyo
När sajten rullades ut skarpt i fredags var det ändå visst strul initialt, läsare har skrivit till Helagotland.se. Men det har inte handlat om stora störningar, snarare om småsaker som fixats till snabbt.
– Farmförallt handlar det om att man som användare behöver ha en uppdaterad webbläsare för att det ska fungera optimalt. Det är alltid så när man sätter igång något nytt att man får justera vissa saker inledningsvis, säger vd:n Christer Bruzelius.
Men han är på det stora hela nöjd med lanseringen.
– Jag tycker att det har gått jättebra. Vi har utvecklat och fräschat upp hela hemsidan, och med den nya sidan blir det lättare att boka. Det är en del nyheter, som till exempel att man kan boka både gotlänningar och fastlänningar i samma bokning. Man kan också dela upp sällskapet i djursalong och i övriga salonger eftersom vi har ett begränsat antal djurplatser. Det här är sådant som kommit fram under Öppet Forum och i samtal med resenärerna.