De två trailers som blev stående i Oskarshamn under söndagkvällen transporterades istället med en färja på måndagmorgonen. Enligt Jonas Lindstrand var det två skilda leveranser som blev försenade till butiken samma dag.
– Det gällde en frukt och grönt-leverans från Oskarshamn och en leverans av färskvaror från Nynäshamn. Det är varor som är datumkänsliga, menar butikschefen.
Förseningarna medförde svårigheter kring bemanningen i butiken. Leveransen förväntades en specifik tidpunkt och schemat var utformat därefter.
– Det är snarare en regel än ett undantag att det blir såhär ett par gånger varje sommar. Det klart att det är frustrerande både för oss och för våra kunder som inte får varor de vill ha, säger Jonas Lindstrand.
Orsaken till förseningen är oklar men ärendet ska utredas.
– Vi beklagar förseningen av godset och vi kommer självklart att gå igenom med åkeriet vad som gick fel, säger Destination Gotlands vd Christer Bruzelius.