Man börjar i liten skala nu den 1 advent, men framåt 2014 ska det hela vara i gång i full skala. Den traditionella skyltsöndagen ska utvecklas och göras till en turistattraktion.
- Vi sätter upp ett blygsamt mål för i år och vi börjar med små medel, säger Roger Hammarström.
Till att börja med finns Medeltidsveckan, Gotlands museum och Hushållningssällskapet med i projektet.
Växande evenemang
För de tillresta besökarna finns ett program centrerat kring Visby, evenemangen utanför staden är en utflykt till Bläse Kalkbruksmuseum på norra Gotland och marknaden där.
- I framtiden är det tänkt att det här är ett evenemang som kan växa, säger Roger Hammarström.
Nästa år hoppas han på att "Alla tiders jul" ska hållas under två helger och därefter ska det växa ut till att omfatta alla adventshelger.
- Målet är att det här ska bli något som lockar fler besökare utanför sommarens turistsäsong, säger Roger Hammarström.
Jul i ett paket
Visby centrum samarbetar med Gotland promotion och de potentiella besökarna ska kunna boka allt som en paketresa på Destination Gotlands hemsida.
Detta är ett exempel på hur arbetet med att locka besökare till ön kommer att se ut efter att Gotlands turistbyrå gått i graven.
Mer samarbete
Visby centrum tar fram ett förslag tillsammans handlarna, andra lokala företag och organisationer. Gotland promotion marknadsför det och när allt är klart hamnar det som en paketresa på Destination Gotlands hemsida.
- Vi börjar med små medel, i år ska vi skapa 300 nya gästnätter. Det blir billigare priser på hotellen under den här helgen, säger Roger Hammarström.
Skyltsöndagen, i år söndag den 27 november, har för övrigt en drygt hundraårig tradition.
I äldre tider höll butikerna stängt när den nya skyltningen ställdes fram, men i dag är det fritt fram att handla också denna dag.