Almedalsveckans After Speech förändras

Tjänsteföretaget Almega som under tre år har profilerat sig som sponsor för After Speech under Almedalsveckan förlänger inte åtagandet. I stället satsar arrangören på att hitta en ny samarbetspartner och vidareutveckla arrangemanget.

Gotland2007-03-09 06:00
Det är önskan om förändring som gör att Lotsen kommunikation, som organiserar den öppna utfrågningen av politiker efter deras tal i Almedalen under politikerveckan, nu söker en ny sponsor. Ulf Lindberg på Almega berättar att de från början hade bestämt sig för att visa upp tjänstenäringen under Almedalsveckan på detta sätt i tre år. Mellan 1 och 2 miljoner har de satsat varje år på att synas i ett av Sveriges mest uppmärksammade arrangemang.
Väl investerade pengar som gett mycket fokus på tjänstesektorn, enligt Ulf Lindberg.
- Som ett exempel kan jag nämna att jag blev utsedd till årets lobbyist i fjol för att ha lyft fram frågan om hushållsnära tjänster, och just under Almedalsveckan är ju tillgängligheten hos politiker bra.

Vill utveckla
Både han och Magnus Carlsson på Lotsen kommunikation tycker att samarbetet under Almedalsveckan har fungerat bra och att syftet har uppnåtts. Men också att evenemanget måste utvecklas och förnyas. Därför väljer Almega nu att visa upp sig på något annat sätt på Gotland i sommar. Lotsen kommunikation ska hitta ett nytt tema för någon annan organisation som vill lyfta fram sitt namn.
- Vi håller på att ta fram ett nytt koncept att erbjuda presumtiva sponsorer, det blir alltså ingen allmän budgivning, säger Magnus Carlsson som ännu inte vill avslöja något om förändringarna.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!