Årets varumärke i Almedalen: (g) som i Gud

Gotlands kommun var en av de fem nominerade till Årets Varumärke i Almedalen 2008. I går utsågs vinnaren på Wisby Hotell.

Gotland2008-07-12 04:00
Gotlands kommun var nominerat till priset, som delades ut av PR-byrån Hill & Knowlton, till den aktör som bedrivit ett framgångsrikt varumärkesarbete under Almedalsveckan.

Mot nya höjder
Kammade hem förstapriset gjorde dock (g) som i Gud, som är ett samarbete mellan tidningen Dagen och Frälsningsarmén.
Juryn motiverar samarbetets förstaplats som ett gammalt varumärke som har förnyats och förts mot nya höjder.
Dessutom har arbetet med varumärket genomförts stilfullt, strategiskt och smart.
Övriga tre nominerade var Ostindiefararen Götheborg, Karl Rove och Gröna bilister.


Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om