Besöksnäringen motar Olle i grind - satsar mer än någonsin

För att mota Olle i grind har besöksnäringen dragit igång sin mest omfattande kampanj någonsin.600 000 kronor läggs på att marknadsföra Gotland som resmål i höst och vinter - och effekten lät inte vänta på sig.

Gotland2011-11-11 04:00

Med bland annat en jättelik annonskampanj i storstadspressen satsar Destination Gotland och Gotland Promotion på att locka människor till Gotland även under höst och vinter.


Stort gensvar
Och trots att kampanjen bara har pågått i drygt en vecka har man fått ett stort gensvar.

- Bokningarna bara väller in, säger Gotland Promotion-vd:n Conny Bolin nöjt.

Hotellen har sänkt sina priser rejält och tillsammans med färjebolaget lockas nu fastlänningar till att förlägga en weekend på Gotland. Tio hotell ingår i kampanjen, som kommer att pågå hela vintern.


Nya kunder nappar
- Vi vill förlänga det här även till januari, februari och mars, säger Conny Bolin.

- De som nappar på det här är enbart nya kunder.


Promotion i dag
I dag kommer Gotland Promotion att ha ett möte med flygbolagen, Gotlandsflyg och Skyways, och målet är att man även ska kunna boka flygbiljetter via den portal där man i dag bokar färjebiljetter, hotellrum och andra aktiviteter.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!