Destination Gotlands fototävling "Gotland - Jorden runt på en ö" har avgjorts. Sammanlagt lämnades det in cirka 2 000 bidrag och bilderna har fått stort genomslag i sociala medier.
Per-Erling Evensen, marknads- och informationschef på Destination Gotland, är nöjd med tävlingen och imponerad av den nivå som bilderna hållit.
– Tävlingen har lyft fram många olika sidor av Gotland. Vår innersta förhoppning var att fler skulle se att ön är unik och magisk, och det tycker jag verkligen bidragen har visat. Många har haft en fantastisk fantasi parallellt med bra motiv och bilder, säger Per-Erling Evensen.
Evensen tycker att bilderna bekräftar begreppet "Jorden runt på en ö".
– Vi hade förhoppningar om att begreppet skulle inspirera, och vi är väldigt glada över det engagemang som skapats.
Evensen konstaterar att arbetet med att utse vinnarna inte har varit enkelt.
– Det har varit väldigt svårt, och det har gått åt mycket tid åt att sortera och nominera. Det har varit ett bra lagarbete mellan Destination Gotland och vår samarbetspartner Hill Marketing.
FOTNOT. Bilden "Nasa - nej Faludden" har tagits bort på grund av att den föreställde en anläggning som inte får fotograferas.