Bokningsstrul igen - snabbt åtgärdat

Än en gång har det varit problem med Destination Gotlands nya bokningssystem via internet. På måndagen var det ett antal kunder som som fick använda telefon för att kunna boka sina resor till och från Gotland.

Gotland2009-06-09 04:00
- Jag har rabattkort men systemet hämtade inte mina uppgifter. Jag fick börja om flera gånger. Men det blev olika fel varje varje gång, och till slut la jag av, säger Bosse Nilsson från Stockholm.
- Jag ringde i stället och fick ett bokningsnummer, men jag kunde ändå inte betala min bokning via nätet.
Destination Gotlands marknadschef Per-Erling Evensen medger att bolaget hade ett problem under måndagen.
- Det gjordes en uppdatering av systemet på morgonen och det uppstod ett problem som vi rättade till ganska omgående. Det är runt tiotusen personer inne på vår hemsida under en dag så det är klart att några blev drabbade.
- Men vi har inte fått särskilt många klagomål och det har gjorts ungefär 700 bokningar via nätet i dag, säger Per-Erling Evensen.
När GT kontrollerade saken gick det inte att genomföra en bokning vid lunchtid, däremot gick det bra att både boka och betala via nätet strax före klockan 16.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!