I hamnen möter GT det entusiastiska gänget med Bertil Klintbom i spetsen.
Han har tillsammans med sin fru Berit tagit fram en reseplan för sina utländska vänner.
Flera års byggande
- Förr i världen var det på grund av skatteregler billigare att ha ett trehjuligt fordon registrerat som en motorcykel. Jag har byggt den här för att likna en Morgan från 1934, berättar han.
Det har tagit honom några års planerande och omkring ett och ett halvt års byggande för att bli klar med bilen.
David Parr från Worcester i Storbritannien berättar att en del delar kommer från andra bilar, men själva karossen får man göra själv utifrån en enkel ritning.
Inget enkelt fel
Sedan är det upp till varje person att smycka bilen med egna detaljer. Därför blir bilarna inte helt likt sig.
Han har med sig sin fru Nicki Parr och kompisarna Mike Bulley med frun Jodi och Duncan Grimmond. David och Nicki kom till Gotland med färja via Esbjerg. Andra åkte via Amsterdam. En kompis har de fått lämna i Bremen i Tyskland.
- Vi trodde att det var ett enkelt fel på hans bil så att han snabbt skulle kunna komma efter. Men han är kvar i Bremen än och väntar på delar, säger Duncan Grimmond.
Stolta bilägare
Kvinnorna i sällskapet berättar att det går in mer packning i en sådan här bil än man tror.
- Jag har fått med mig packning för två personer för 12 dagar. Det går in mycket i utrymmet bakom sätet, säger Nicki Parr.
Jodi Bulley säger hon använder vakuumpåsar för att få plats med så mycket som möjligt.
Det är stolta bilägare som står där i hamnen. Nyfikna stannar och ställer mycket frågor och tar bilder.
- Man behöver aldrig oroa sig för att glömma bort vart man parkerat bilen. Det är bara att gå mot folksamlingen, säger Nicki Parr.
Späckade dagar
Under sin tid på Gotland kommer de att köra till Fårösund, Fårö, Holmhällar, Sudret och avsluta i Visby.
- Det blir späckade dagar, vi kommer att åka längs fina små vägar, säger Bertil Klintbom.
Gänget packar in sig i sina bilar, väldigt sugna på att ge sig av på sitt Gotlandsrally.