- De har valt att lägga det här för att vi har lång erfarenhet av att fungera som resurs i olika skadefrågor. Vi är vana vid att snabbt ställa om från en ärendetyp till en annan, säger Birgit Liljegren, gruppchef för Folksams skadecenter i Visby.
Skadecentret i Visby kommer att fungera som en stödorganisation för hela organisationen.
- Vi blir en form av backup och kan ta samtal från alla kunder, säger Birgit Liljegren, gruppchef för Folksams skadecenter i Visby.
I dag arbetar det sex personer på kontoret. Efter nyrekryteringen blir man alltså elva.
Det blir tio skadereglerare och Birgit Liljegren som gruppchef.
Hon säger att kunder i dag vill både anmäla och få sin skada reglerad helst vid den första kontakten med försäkringsbolaget.
- Framför allt våra yngre kunder ställer höga krav och är väldigt pålästa. De vill få en snabbreglering över telefon på en gång, säger hon.