Fördröjningar i bokningen av dos två i appen

På grund av det högt tryck i vaccinationsbokningen via appen Alltid Öppet, har en fördröjning uppstått i överföringen mellan Region Gotlands journalsystem och appen. Vissa personer ser därför inte sin inbokade vaccinationstid för dos två.

Trycket på vårdappen "Alltid öppet" är högt, vilket innebär att det kan bli en fördröjningn innan den inbokade tiden för dos två syns i appen.

Trycket på vårdappen "Alltid öppet" är högt, vilket innebär att det kan bli en fördröjningn innan den inbokade tiden för dos två syns i appen.

Foto: TT

Gotland2021-06-29 15:35

Den som bokat sin vaccintid via appen har automatiskt fått tiden för dos två inbokad inom några dagar efter att man fått dos ett. Just nu är dock trycket på appen så högt att registreringen ibland fördröjs. Enligt regionen kan det ta upp till två veckor innan tiden syns i appen.

Region Gotland har nu upprättat en manuell rutin för att kontrollera bokningarna och säkerställa att tid för dos två skickas till Alltid Öppet. Om vaccinationstiden inte syns i appen efter mer än två veckor uppmanas användare att ringa vaccinationsboknigen på 0498-26 98 00.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!