"Glaset kommer inte från leverantören."

Coop utesluter att glaset i Barbros moussaka kommer från deras köttfärsleverantör.

Foto:

Gotland2013-10-04 09:45

Helagotland rapporterade i söndags om Barbro Lindquist som upptäckte glas i sin moussaka, och misstänkte att det kom från förpackningen med köttfärs från Coop.

Coop har sedan kontaktat Barbro Lindquist och satt igång en utredning.

– Jag känner mig nöjd med deras återkoppling och deras sätt att hantera det, säger Barbro Lindquist.

Hon har skickat glaset till Coop, som i sin tur ska skicka iväg det till analys, och Barbro inväntar Coops nästa kontakt.

Hos Coop är utredningen i full gång och de anser sig ha kommit till vissa slutsatser.

– Vi har varit i kontakt med vår leverantör och de kan utesluta att det kommer från deras produktionsdel, då de inte har något glas i deras produktionsled. Värt att tillägga är att det inte heller har inkommit några fler reklamationer  säger Louise Stephan, pressansvarig på Coop.

Hon fortsätter:

– Glaset måste ha kommit från något annat tillfälle och vi fortsätter vår utredning.

Packas köttfärsen om någon gång sedan den lämnat leverantören?

– Nej, inpackningen sker hos leverantören.

Och då bör det inte ha skett något med köttfärsen från att det lämnade leverantören till dess att det var hemma hos kunden?

– Nej, jag har svårt att det ska ha gjort det.

Innebär det här att glaset kommit ner i maten hemma hos kunden?

Ja, vi kan ju inte utesluta det i alla fall. Men det är inget vi vet med säkerhet, säger Louise Stephans som också vill betona att Coop kommer ha en fortsatt dialog med kunden när de har fastställt något i ärendet.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om