Gotland Promotions utbud, som består av resor, aktiviteter och boende, är bokningsbart via Destination Gotlands hemsida och bokningstelefon samt genom 205 resebyråer och agenter i Sverige och 37 utomlands. Under årets två första månader gjordes 67 procent av bokningarna via internet.
Försäljningen under januari minskade och det beror på att färjorna blev bokningsbara väldigt sent men försäljningen i februari var över förväntan och mars har börjat bra varfrör läget är bättre än i fjol, säger Jonas Kojan, vd för Gotland Promotion, i ett pressmeddelande.
På företaget ser man också att utlandshandeln har ökat med 20 procent de två första månaderna.
– Jag tror och hoppas att vi kommer att se en ökning på antalet internationella gäster då kronan är så pass billig där det nu är viktigt att vi blir mer exportmogna och att vi anpassar oss internationellt. För oss svenskar blir det nog lättare att fatta beslut om att semestra i Sverige och då tror jag Gotland är en av vinnarna, menar Jonas Kojan som ser positivt på kommande sommar.