Hallå där...Claes Nysell
...produkt- och kvalitetsansvarig på Destination Gotland, där försäljningen av gourmetburgare är en succé.
Foto: Moa Skimutis
Foto: Tobias Wallström
Hur mycket lyxhamburgare äter båtpassagerarna egentligen?
- Det är spännande siffror vi har. Försäljningen har ökat med 55 procent jämfört med förra året i juni och juli. Vi kommer att sälja 18 000 till 20 000 av våra gourmetburgare i år. Det är jättekul eftersom vi bytt ut en fastlandsprodukt mot en gotländsk produkt från Ejmunds.
Varför är just den dyra hamburgaren så poppis?
- Ja, du. Det har blivit en snackis med gourmethamburgaren på båten. Det är anmärkningsvärt och jag tror att folk tycker det är kul med en gotländsk produkt. Det är inte bara gotländskt kött, utan även tomatchutney och den inlagda moroten är gotländsk närproduktion.
- Vi har till och med höjt priset och ändå ökat försäljningen. Det är mycket mat på tallriken och man äter så mycket man vill. Man får lämna. Våra vanliga hamburgare är också utbytta och där säljer vi 70 000 hamburgare i år. Det överträffar alla förväntningar.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!