Här är bilderna som ska sälja Gotland i höst

Destination Gotland drar igång en ny reklamkampanj. Med budskapet ”Dags för en dos Gotland” hoppas man kunna förlänga turistsäsongen.

En av bilderna som ska sälja Gotland i höst.

En av bilderna som ska sälja Gotland i höst.

Foto: Pressbild/Destination Gotland

Gotland2020-09-11 18:00

Den nya kampanjen lyfter fram sådant som Gotland har att erbjuda utanför sommarsäsongen. Flera reklambilder och en film har tagits fram för att budskapet ska nå ut. Kampanjen berättar om de spännande upplevelser som finns att göra runt om på ön. ”Dags för en dos Gotland” lyfter bland annat upp ”doser” som att åka på lammsafari, rulla ciggar, rida i gryningen, spela rollspel och äta i det vilda.

– Vi vill visa vilken underbar plats Gotland är, även utanför högsäsong. Genom att göra ”doserna” bokningsbara på vår hemsida, tillsammans med ett resepaket, gör vi det ännu enklare att ta del av allt som Gotland har att erbjuda året runt, säger Adam Jacobsson, sälj- och marknadschef på Destination Gotland.

Kampanjen är framtagen i samarbete med byrån B-Reel och innefattar både foto och film för olika kanaler, främst sociala medier. Flera av ”doserna” presenteras också i Destination Gotlands ombordmagasin och visas på fartygets skärmar.

– Vi letar efter ännu flera samarbetsparters på Gotland. Vi vill växla upp arbetet tillsammans med besöksnäringen för att förlänga säsongen. Nu när fler svenskar kommer resa inom landet har vi en enastående möjlighet att stärka Gotland som besöksmål under hela året, säger Adam Jacobsson.

Arbetet med att förlänga turistsäsongen på Gotland har pågått i många år. När pandemin covid-19 ändrat förutsättningarna för besöksnäringen finns hopp om att fler ska se Gotland som ett tryggt alternativ till weekendresor utomlands. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!