Kampanj ska locka turister till ön även på hösten
Högsommaren står för dörren, men turisterna möts av - den gotländska hösten.Om en vecka startar kampanjen som ska locka besökare till ön under årets svalare årstider.
Samarbete
I en ny reklamkampanj ska lokala företagare i samarbete med Gotlands Turistförening marknadsföra ön som ett besöksmål även utanför de hetaste sommarveckorna.
Första steget har varit att ta fram en folder och affischer, i kampanjen som ska löpa över tre år. För närvarande deltar 16 företag, men turistföreningen räknar med att fler ska ansluta.
Öppet längre
- Förhoppningsvis ska kampanjen även stimulera gotländska företagare att våga hålla öppet lite längre, att våga ta risken, säger Annamari Thorell, marknadschef på Gotlands Turistförening.
Bland evenemangen och besöksmålen som ska få fastlänningar och utlänningar att återvända finns fiske, golf och konserter.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!