Kampanjen gör comeback – barn kan resa gratis med färjan

Även i sommar kommer barn och unga upp till 18 år ha möjlighet att resa gratis med Destination Gotlands färja.

Kampanjsidan där man kan boka biljetter kommer att bli tillgänglig i slutet av februari, skriver DG i pressmeddelandet.

Kampanjsidan där man kan boka biljetter kommer att bli tillgänglig i slutet av februari, skriver DG i pressmeddelandet.

Foto: Malin Stenström/arkiv

Gotland2025-01-28 17:30

I fjol lanserade Destination Gotland kampanjen Sommarlov på Gotland, som innebar att barn och unga kunde boka gratisbiljetter till och från Gotland under vecka 27.

Nu meddelar rederiet att satsningen återkommer i sommar och att kampanjperioden då förlängs nästan en vecka. 25 juni–6 juli är datumen som gäller i år, vilket betyder att kampanjen delvis sammanfaller med Almedalsveckan 23–27 juni. Precis som förra sommaren ingår rabatterade priser på hotell, restauranger och upplevelser i kampanjerbjudandet.

Adam Jacobsson, sälj- och marknadschef på Destination Gotland, skriver följande i ett pressmeddelande:

”Förra året såg vi ett stort intresse för att resa till Gotland under vecka 27. Nu tar vi det ett steg längre genom att även inkludera delar av Almedalsveckan samt vecka 27. 2024 deltog många företag med rabatter på boende och aktiviteter, och i år räknar vi med ännu fler.”

undefined
Adam Jacobsson, marknadschef på Destination Gotland, utesluter inte liknande kampanjer riktade mot gotlänningar i framtiden.

Erbjudandet att resa gratis gäller även för gotlänningar som vill åka från ön under samma period, men som kampanjnamnet antyder är syftet med Sommarlov på Gotland huvudsakligen att locka fler barnfamiljer till Gotland. Motsvarande rabatter på hotell, restauranger och upplevelser står alltså inte till buds för den som bokar biljett till fastlandet.

– Det är något vi tittar på. Över tid är detta, det vill säga mer paketeringar, något som vi kommer att göra även för gotlänningar som reser åt andra hållet, säger Adam Jacobsson till Helagotland.

Sommarlovskampanjen görs i samarbete med Gotlands förenade besöksnäring.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!