Då hade han en mycket lång ringlande kö av skrotbilar utanför firman. Alla med förhoppning om att få ta del av Vägverkets 102 miljoner kronor, öronmärkta för skrotbilar.
-Alla dem som vi tog emot i fredags fick också sina pengar, säger Michael Stenberg, som dock tror att det inte finns någon ersättning kvar efter helgen.
4 000 så länge potten räckte
På Vägverkets hemsida står att läsa att myndigheten hoppas få bort 25000 skrotbilar från vägarna genom ersättningen på 4 000 kronor. Man säger också att det stora intresset gjort att fonden förmodligen tömts redan under helgen.
I fredags togs den gamla bilskrotspremien på 1 000 kronor bort. Samtidigt infördes en större ersättning, på 4 000 kronor, men bara så länge potten på 102 miljoner räckte. Och bara till dem som var först till kvarn. Fonden räckte alltså i två dagar.
- Vi jobbade i 18 timmar i sträck i fredags! Här var fullt kaos, men alla som vi tog emot fick sin premie, säger Michael Stenberg.
"Ett märkligt krav"
Han berättar att många som kom ifredags inte kände till alla villkor, som att till exempel bilen skulle varit inregistrerad i augusti förra året. Ett märkligt krav, tycker han.
Michael Stenberg tycker det är dumt att Vägverket nu tar bort skrotbilspremien helt.
-Alla bilar har ju en skrotpremie, en pant, som redan är betald. Vart tar de pengarna vägen nu? undrar han.
Enligt Vägverkets hemsida ska ifortsättningen bilproducenterna ansvara för att bilarna skrotas rätt. Producenterna har byggt upp ett nätverk för detta, men vad det innebär vet ännu inte Michael Stenberg. Det enda han kan meddela sina kunder är att från och med i dag utgår ingen statlig skrotpremie längre.
-Men våra kunder kommer att få viss ersättning ändå i fortsättningen, säger han