Klagar på kass Iphone

En Visbybo har vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden för att få rätt mot telefonförsäljare.

Gotland2013-02-07 16:42

Mannen nappade på ett erbjudande han fick via en uppringande telefonförsäljare. Han köpte en ny Iphone 4 för 4 600 kronor i september 2011. Elva månader senare lade knappen på frontpanelen av, och han vände sig till försäljaren av telefonen med begäran att den skulle lagas. Försäljaren, som var Tele 2, svarade att reparation inte täcktes av garantin. Efter rekommendation från regionens konsumentvägledare åberopade mannen Konsumentköplagen som gäller tre år från inköpsdagen. Trots upprepad mejlkonversation med företaget har han inte fått gehör för sitt krav på reparation eller utbyte av telefonen. Han vänder sig nu till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, med krav på skadestånd motsvarande de 200 kronor per månad som han betalt till Tele2 under tiden telefonen varit, och förblir, trasig.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!