GT har tidigare i år berättat om Svenska Spels bekymmer. Bolaget har på några år tappat från 56 till 50 procent av marknaden. Privata konkurrenter lockar spelare, främst genom internetspel och smarta telefoner.
För att bättre hävda sig i konkurrensen påbörjade Svenska Spel i början av året ett omfattande omställningsarbete. Det handlar inte minst om att stärka upp verksamheten på den digitala plattformen.
– Det är ett nytt affärslandskap som växer fram. Och där har kunden makten. Som spelaktör gäller det att vara väldigt tillgänglig, sa Lennart Käll inför stämman på Wisby strand.
Och arbetet som drogs i gång i februari är på god väg.
– Vi går igenom varje enhet i syfte att identifiera effektiviseringar. Men som jag sagt tidigare är det fråga om en omställning där det handlar om att både gasa och bromsa, säger Käll.
Kunden har makten över spelet
– Vi är på rätt väg.Så sa Svenska Spels vd Lennart Käll vid bolagets årsstämma i Visby i dag.Trots tappade marknadsandelar ser han ljust på framtiden.– Vi har en tydlig färdriktning, sa han.
Vd:n Lennart Käll med styrelseordföranden Anitra Steen
Foto: Tommy Söderlund
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!