Ett tjugutal strandade passagerare mötte honom i avgångshallen på Visby flygplats när han steg innanför dörrarna kvart över sju imorse.
Alla hade fått information om att askmolnet från Island orsakar ett stopp för flygtrafiken till och från flygplatsen.
Råkade ut för askan 2010 också
För Lennart Rammer var det andra gången just askmoln ställde till problem för honom och jobbet.
- I mars 2010 hände samma sak. Fast då var jag i Provence i Frankrike och kunde inte komma hem. Det slutade med att vi fick åka buss genom hela Europa.
Idag fanns det ingen back up som kunde rädda Lennart Rammers möte i Stockholm.
Flygbolaget, Gotlands flyg, och flygplatspersonalen kunde inte på en direkt fråga svara på om det kommer att lyfta något senare plan. Så det blev till att ringa mötesarrangören i huvudstaden och fråga efter råd.
Bra service
I Lennarts fall löste det sig inte genom ett möte per telefon. Det får istället bli ett nytt tillfälle i augusti eller september.
- Det är inget att göra åt. Vi fick hur som helst god service av flygbolaget, säger Lennart och fortsätter:
- De var väldigt noga med att inte informera mer än vad de visste helt säkert. När jag åkte därifrån hade jag inte fått något besked om det skulle lyfta ett senare plan, men sedan fick jag ett sms om att alla plan tills vidare var inställda.