Många har klagat på sop-hämtningen
Problem med sopor kan man lugnt säga att tekniska förvaltningen har haft under sommaren.I genomsnitt 300 telefonsamtal om dagen har personalen på kundtjänst tagit emot. Och det mesta har handlat om sopor.
Dessutom hade Ragn-Sells tekniska problem med hämtregistret, vilket ledde till att cirka 800 kunder föll ut registret eller fick fel hämtdag.
Tekniska förvaltningen ansåg inledningsvis att Ragn-Sells chaufförer i alltför stor utsträckning lämnade avvikelserapporter om bristfälliga vägar. Vid besiktning fann förvaltningen flera fall att väg uppfyllda kraven i avtalet och parterna kom i juni överens om att chaufförerna skulle vara mer restriktiva med att lämna avvikelserapporter.
Chaufförerna har också haft svårt att hitta själva sopsäcken då den ibland har stått inne i ett garage eller en vedbod.
Ett 100-tal kunder kräver ekonomisk kompensation för utebliven sophämtning. Ragn-Sells har hela sommaren haft en extra person för att sköta arbetsledningen på Gotland och man har tagit in en extra sopbil för att klara belastningstoppen under sommaren. Dessutom har man tagit in extra administrativ personal till kontoret för att förstärka och ersätta under sommarledigheter.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!