Jill Rohnström, hotellchef på Solhem Hotell, är mycket nöjd med satsningen.
- Vi har nått vårt mål att få visa hotellet och få lite feedback på vad folk tycker, säger Jill Rohnström.
Gästerna har också fått lämna skriftliga omdömen om sin vistelse på hotellet.
- Det verkar som om allmänheten tycker att vi har ett fint hotell.
Lite kritik har de också fått, det medger hon. Några saknade hembakt bröd och rummen har varit både för stora och för små.
Hur mycket gästerna har betalat kan hon inte säga ännu eftersom hon inte hunnit titta på siffrorna.
- Vi har fått mycket mer än vi trodde. Några har betalat väldigt bra, men vi har fått riktiga skambud också, säger Jill Rohnström.
Enligt hennes uppskattning går kampanjen någorlunda jämnt upp om man ställer driftskostnader mot intäkter.
Tidigt under kampanjen var det framförallt gotlänningar som bokade på grund av erbjudandet. Under påsken och hela förra veckan var det ungefär hälften gotlänningar, hälften fastlänningar.
Jill Rohnström medger också att det är mycket möjligt att kampanjen kommer att upprepas igen.
Många ville bo ″prisvärt″ på Solhem
Igår avslutades Solhem Hotells kampanj att låta hotellgästerna betala vad de själva tycker att hotellvistelsen varit värd. Nästan 200 nätter bokades tack vare erbjudandet.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!