Marcus utrymme i Idol blir större
I två säsonger har Marcus Skarphagen varit "han, gotlänningen" i Idol.Den här säsongen får han ännu större utrymme.
Foto:
Skarphagen figurerar i reklamsnuttar för Idol och i anslutning till programmens reklamavbrott.
Framträdandena i rutan har gjort honom själv till halvkändis, tjejer på bussen tisslar och tasslar, har han tidigare berättat för 2sidor.
Till nuvarande Idol-säsong, som startade i onsdags (Marcus tittade inte, han lirade korpfotboll), har det satsats än mer på den Stockholmsboende gotlänningens karaktär.
Och som om inte det vore nog kommer han i mitten av månaden att lanseras som ansiktet utåt i hemelektronikföretaget Dustins reklamfilmer.
- De har köpt hela karaktären, filmerna kommer att gå ända fram till nyår.
Vadå, berätta?
- Jo, jag är Idol-karaktären där också, men jag spelar även hisspojke, lagerpojke och en del annat. Det var jätteroligt, två dagars inspelning med en massa skratt.
Vad ser du fram emot under Idol-säsongen?
- Hela uttagningen ända fram till finalen. Och det är ju en ny jury i år som är riktigt, riktigt bra.
Förra säsongen var Marie Picasso din favorit. Hur mycket har du lyssnat på henne sedan finalen?
- Väldigt mycket och jag tycker lite synd om henne att hon hamnat i skymundan.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!