Missnöjd bilkund ersätts

Ett bilföretag i Visby skall kompensera en missnöjd bilägare i Lindesberg med 30.000 kronor.

Gotland2008-06-02 14:29

Det är Allmänna reklamationsnämnden, ARN, som rekommenderar detta. Bakgrunden till tvisten mellan bilägaren och företaget är ett bilköp där en 23 år gammal Porsche visade sig ha fel på bland annat kilometerräknaren och hastighetsmätaren.

Kunden har yrkat ersätning med drygt 60.000 kronor för avhjälpande av fel samt ersättning för resor till och från bilverkstad, samtalskostnader, förlorad tid och för att hon inte har kunnat använda bilen sedan den köptes.

Bilföretaget har inte bestritt att bilen har de angivna felen men avböjt att avhjälpa felen. Nämnden anser att en skälig ersättning är 30.000 kronor då vissa kostnader inte kunde styrkas.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om