Mode ska sätta profil på företagen
Sälja kläder till både privatperson företag har vi gjort i många år, men nu satsar vi på att också utveckla kläder som bär fram och förstärker företagsprofilen, säger Pia och Jonas Dahlström som därmed satsar på en ny nisch i modebranschen.När de två tog över Julia Hultgren AB fick de samtidigt ett välrenommerat och väl inarbetat företag på Gotland att förvalta. Tillsammans med nyanställde Peter Salomonsson görs nu en ny och speciell satsning på företagskläder.
I snart ett sekel har kunderna handlat kläder på företaget Julia Hultgren. Nu utvecklar företaget sina tjänster riktade till företag som vill satsa på personal som bär fram företagets profil i sina kläder.
Sedan länge har vi erbjudit service till företagskunder som beställt kläder. Det handlar om kläder till allt från kontorsanställda till kockar. Men vi vet att det finns fler som vill få professionell hjälp för att hitta rätt framtoning för sitt företag och sina anställda.
Att stärka företagsprofilen med hjälp av genomtänkta kläder är Peter Salomonssons specialitet och ansvarsområde. Med bakgrund som utbildad elektroingenjör har han vidareutbildats i nischen som är ny på Gotland.
Ta till exempel ett företag i restaurangbranschen. Där behöver kökspersonalen en praktisk klädsel medan serveringspersonalen kanske vill synas på ett mer framträdande sätt.
<span class=MR>Funktion viktig</span>
Företagskläder med profil blir därmed ett begrepp som rymmer mycket, men där funktion och bekvämlighet är viktig, samtidigt som kläderna stärker företagsprofilen.
Vi erbjuder naturligtvis rena skyddskläder och skor för exempelvis byggarbetsbranschen, men också kläder för kontorspersonal. Det handlar då inte om reklamplagg, exempelvis t-shirt med tryck, som kräver en viss och annan stil.
Profilerade kläder är något annat, något som ger mervärde åt såväl företag som medarbetare. Företagsprofilerade kläder bär fram en viss känsla och signalerar något annat och mer än bara reklam.
Ett företag med personal som har många kundkontakter kanske vill satsa på kavaj till både herr och dam. Men alla behöver inte bära likadana plagg. På en arbetsplats finns många personligheter och var och en har sin egen stil och smak, då kan ett förslag vara att var och en gör sitt kavajval ur vårt sortiment, och kavajen förses med en liten pin, en brodyr eller annan symbol som visar företagstillhörighet.
Till företagskundernas hjälp arrangerar Peter Salomonsson exempelvis personalträffar i butiken. han kan också åka ut till kunderna med förslag på plagg.
Vi erbjuder förstås personlig anpassning av kläder ur vårt traditionella sortiment, men kan givetvis komplettera detta med andra leverantörer som vi samarbetar med.
Nu känns marknaden säkrad för Pia, Jonas och Peter. Visionen stämde, företagsprofilerade kläder som nisch bär en tjänst. Nu fortsätter arbetet med att vidareutveckla idéerna.
Vår inriktning är att anpassa oss efter kundernas önskemål, vilket eller vilka plagg det än gäller. Funktion och bekvämlighet är viktigt, och de kläder man bär på jobbet ska vara slitstarka. Profileringen av plaggen som medarbetarna bär blir det extra som förstärker företaget.
<span class=MR>Allt fler satsar</span>
Företag som vill förnya ansiktet utåt, företagsledningar som satsar på medarbetarna i samarbete med personalen, och som väljer att göra det genom kläder, blir allt fler.
Att ta hand om olika företags klädprofil, från förslag till leverans, är något nytt på Gotland. Vi ger service hela vägen, från att ta fram olika alternativ, via att ordna tryck, brodyr eller pin, till leverans. Det är ett spännande område med många utvecklingsmöjligheter.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!